Nápověda pro pacienty
Změněno dne Čt, 6 Listopad v 3:28 ODPOLEDNE
Nápověda pro pacienty
Často se ptáte
Najdu v Medevio všechny lékaře?
Váš lékař musí používat systém Medevio, abyste mohli přes aplikaci komunikovat. Můžete svému lékaři o Medevio říci nebo nám dát kontakt.
Jak jsou chráněna moje data?
Veškerá komunikace mezi lékařem a pacientem je šifrována stejným způsobem, jaký používají například moderní bankovní instituce. Platforma Medevio běží na infrastruktuře AWS, která splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy. V Medevio dbáme na to, abychom splňovali všechny nároky ochrany osobních údajů (GDPR) a jedním z našich hlavních cílů je, aby zdravotní data pacientů byla v bezpečí.
Zvládne Medevio používat i pacient, který nevyrůstal s mobilem v ruce?
Přes Medevio již byly zadány tisíce požadavků pacientů od 0 do 98 let. Požadavky těch nejmladších zadali samozřejmě jejich rodiče a s požadavky těch nejstarších možná asistovali jejich blízcí, ale můžeme s klidným svědomím říct, že Medevio zvládne použít téměř každý.
Co vše mohu přes aplikaci se svým lékařem řešit?
Všechny neakutní požadavky, které byste jinak řešili telefonicky, emailem nebo na messengeru. Například žádosti o různé druhy potvrzení, vystavení nebo ukončení neschopenky, objednání na vyšetření nebo požadavky související s onemocněním covid-19.
Je použití aplikace zdarma?
Aplikace Medevio je pro pacienty zdarma. Váš lékař se může rozhodnout, jestli některé služby, které skrze Medevio nabízí, pro své pacienty zpoplatní.
Mohu vyřizovat požadavky i za své rodinné příslušníky?
Ano. Stačí si do vašeho účtu přidat dalšího pacienta.
Pokud píšete lékaři jen za sebe, přidejte jako pacienta sami sebe.
Dítě v účtech obou rodičů, je to možné?
Tato funkce v Medevio zatím k dispozici není, v budoucnu bychom ji ale rádi přidali.
Zatím můžeme doporučit, abyste své děti přidali do jednoho účtu a přihlašovali se oba rodiče na něj.
Jak zrušit prémiový plán?
Po přihlášení ve webovém prohlížeči na https://my.medevio.cz/prihlaseni můžete deaktivaci prémiového plánu provést tak, že na záložce Moje Medevio — Moji lékaři vyberete konkrétního lékaře, kliknete na konkrétní prémiový plán (Štítek). Po otevření stránky prémiového plánu je třeba úplně dole kliknout na tlačítko NEPRODLUŽOVAT a následně potvrdit deaktivaci prémiového plánu.
Jak zrušit léčebný plán?
Pokud jste si někdy zapli léčebný plán, chodí vám automaticky SMS připomínky k jeho vyplnění. Pokud si je již nepřejete dostávat, je nutné tento plán deaktivovat.
Postup deaktivace:
- V mobilní aplikaci nebo na webu přejděte do záložky Moje léčba.
- Vyberte konkrétní léčebný plán.
- Zvolte možnost Deaktivovat.
V mobilní aplikaci tuto možnost najdete po kliknutí na tři tečky v horní části obrazovky.
Pozor: Tři tečky nemusí být viditelné na Android zařízení v režimu tmavé obrazovky ("dark mode").
Můj účet v Medevio
Proč musím přidat do účtu sám sebe jako pacienta?
Medevio rozlišuje uživatele a pacienta. Uživatel je ten, kdo vytvořil účet v Medevio, a pak přidal do svého účtu profily jednotlivých pacientů, aby za ně mohl posílat požadavky lékaři/lékařům.
Pokud tedy chcete posílat požadavky lékaři, musíte tyto osoby přidat do svého účtu jako pacienty – a to i sebe.
Chci si změnit emailovou adresu, telefonní číslo či další údaje
V mobilní aplikaci nebo ve webovém prohlížeči si otevřete záložku Můj účet → Nastavení účtu. Zde můžete upravit vaši emailovou adresu, telefonní číslo a jméno kliknutím na ikonku tužky.
Pokud měníte jméno, je potřeba ho změnit také v záložce Další pacienti, kde máte svůj pacientský profil (právě tyto údaje se totiž zobrazují lékaři, když ho kontaktujete).
Pokud chcete změnit údaje pacienta, například rodné číslo, pojišťovnu apod., uděláte to na stejném místě, tedy v záložce Další pacienti.
Zapomněl/a jsem heslo, co mám dělat?
Na stránce https://my.medevio.cz/prihlaseni zadejte svůj email a pokračujte kliknutím na Nemohu se přihlásit. Přijde vám ověřovací email s odkazem na vytvoření nového hesla.
Jak si mohu změnit heslo?
Odhlašte se z aplikace Medevio. Pak zadejte svůj email do formuláře na stránce https://my.medevio.cz/prihlaseni a pokračujte kliknutím na Nemohu se přihlásit. Přijde vám ověřovací email s odkazem na vytvoření nového hesla.
Omylem jsem si vytvořil/a dva účty. Co s tím?
Každý účet se z bezpečnostních důvodů pojí s emailem i mobilním číslem, a obojí může být použito jen jednou. Může se stát, že si omylem vytvoříte nový účet kvůli překlepu v emailu, nebo zadáte jiný email, ale vaše mobilní číslo zůstává spojené s emailem, který jste zadali jako první.
Pokud máte omylem vytvořené účty dva, existuje jednoduché řešení. Napište nám prosím na email poradime@medevio.cz informaci, o jakou emailovou adresu a telefonní číslo se jedná, a my tento problém snadno vyřešíme.
Jaký je rozdíl mezi uživatelem a pacientem?
Uživatel je ten, kdo vytvořil účet v Medevio. Aby mohl kontaktovat lékaře, musí uživatel do svého účtu přidat pacienta. Pacient vyplní osobní údaje, aby lékař věděl, kdo ho kontaktuje.
Jak mohu do svého účtu přidat další pacienty, například rodinné příslušníky?
V mobilní aplikaci nebo ve webovém prohlížeči si otevřete záložku Můj účet → Nastavení účtu. Pak klikněte na Další pacienti a pokračujte na + Přidat dalšího pacienta.
Jak změním jazyk aplikace v telefonu?
iOS: Mobilní aplikace přebírá automaticky jazyk telefonu. Máte ale možnost to v nastavení změnit.
Nastavení –> najděte aplikaci Medevio –> Jazyk.
Pokud by v nastavení nebyla možnost Jazyk, je nutné napřed mezi jazyky telefonu druhý jazyk přidat.
Android: Mobilní aplikace přebírá automaticky jazyk telefonu. Android bohužel neumožňuje změnu.
Jak si mohu lékaře do svého účtu uložit?
Ordinace lékaře se vám do seznamu vašich lékařů v účtu Medevio uloží automaticky ve chvíli, kdy mu odešlete první požadavek.
V nabídce zůstávají také lékaři, které jste si v poslední době v nabídce vyhledali a u nichž jste si otevřeli detail Medevio profilu.
Jak mohu lékaře smazat ze svého účtu?
Po přihlášení do aplikace Medevio v záložce Moji lékaři klikněte na Upravit → Odebrat u lékaře, kterého ve svém účtu nadále nechcete. Potvrďte odebrání a klikněte nahoře na Hotovo.
Kde najít anamnézu a jak funguje?
Více informací naleznete zde: https://www.medevio.cz/napoveda/anamneza-pacienti
Průkaz pojištěnce v Medevio - jak nahrát?
Jděte do (Můj) Účet => Pacienti a vyberte pacienta, ke kterému chcete kartičku nahrát. V sekci Průkaz pojištěnce klikněte na Nahrát průkaz. Následně zvolte, zda chcete nahrát existující soubor nebo průkaz vyfotit/naskenovat.
Po úspěšném nahrání se tlačítko změní na Zobrazit průkaz.
Potažením tlačítka doprava máte možnost průkaz smazat nebo upravit.
Komunikace a požadavkyNemohu si vybrat termín objednání v kalendáři. Proč?
Každý lékař si sám volí, zda k danému požadavku přidá také možnost, aby si pacient sám vybral termín. Každá ordinace funguje jinak. Někomu vyhovuje, když se pacienti sami objednávají, a někomu ne – to si určuje lékař podle sebe.
Proč nevidím konkrétní požadavek?
Požadavky, které má lékař na svém profilu k dispozici si určuje sám. V případě, že nemůžete nalézt požadavek, který potřebujete, doporučujeme využit požadavek Jiné, pokud jej má lékař k dispozici.
Jak odešlu přílohu lékaři?
Pokud chcete odeslat přílohu lékaři, musíte využít mobilní nebo webovou aplikaci v rámci požadavku. Skrze SMS/MMS to bohužel není technicky možné.
- Postup v již existujícím požadavku:
Otevřete Medevio, vyberte záložku Požadavky a klikněte na konkrétní požadavek. Vpravo dole máte možnost Přiložit soubor. - Postup při odeslání nového požadavku:
Jděte do záložky Moji lékaři a vyberte vašeho lékaře (otevřete jeho profil). Pak vyberte nějaký požadavek, který chcete odeslat. Vepište text, čeho se soubor týká, a klikněte na Přidat přílohu. Požadavek odešlete.
Kde naleznu zprávu, co mi lékař odeslal?
Zprávu od lékaře vždy dohledáte v detailu daného požadavku. Zaslaný požadavek můžete dohledat v mobilní aplikaci i na webu v záložce Požadavky — vyberete konkrétní požadavek.
Na webu zprávy naleznete v sekci komunikace a v mobilní aplikaci v bublinkové záložce komunikace
Poslal/a jsem požadavek, ale lékař mi zatím neodpověděl. Co mám dělat?
Dejte lékaři čas, určitě zareaguje v co nejkratší možné době, není potřeba ho znovu kontaktovat. Každý lékař pracuje jiným způsobem, odpověď většinou přijde do 24 hodin. Medevio slouží k řešení neakutních požadavků. Pokud máte nějaký urgentní problém, kontaktujte svého lékaře telefonicky nebo zavolejte rychlou záchrannou službu na telefonním čísle 155.
Kde naleznu své zadané požadavky?
Všechny své zadané požadavky, ať už aktivní či vyřízené, naleznete v sekci → Požadavky.
Jak funguje videohovor v rámci požadavku?
Videohovor se k události automaticky přidá a je přístupný v detailu požadavku pod datem události. Pozor: Odkaz je k dispozici až 10 minut před začátkem události a připojujete se přímo v Medevio.
Co se stane, když nedokončím platbu a nezaplatím za placený požadavek?
Pokud je u požadavku lékaře povinná platba, musí být zaplacena, aby k lékaři tento požadavek dorazil. Lékař vidí požadavek včetně případné komunikace (zpráv) v něm pouze v případě, že je zaplacený.
Požadavek v aplikaci svítí v sekci "neměli byste přehlédnout".
Pokud se jedná o termín v kalendáři a nedojde k zaplacení do 30 minut, událost se zruší a pacientovi přijde SMS/notifikace o zrušení události:
Dobrý den, rezervace termínu přes Medevio byla zrušena, protože nedošlo ke včasné úhradě poplatku za požadavek. Nejprve prosím zaplaťte, poté si budete moci vybrat nový termín.
Poté pacient požadavek stále vidí, ale událost je již jako zrušená – má možnost vybrat si nový termín, ale pokud nezaplatí, opakuje se znovu 30 minut limit s expirací. Jakákoliv komunikaci v požadavku ale není viditelná lékaři, dokud nedojde k zaplacení.
Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás na emailu poradime@medevio.cz
Proč musím přidat do účtu sám sebe jako pacienta?
Medevio rozlišuje uživatele a pacienta. Uživatel je ten, kdo vytvořil účet v Medevio, a pak přidal do svého účtu profily jednotlivých pacientů, aby za ně mohl posílat požadavky lékaři/lékařům.
Pokud tedy chcete posílat požadavky lékaři, musíte tyto osoby přidat do svého účtu jako pacienty – a to i sebe.
Chci si změnit emailovou adresu, telefonní číslo či další údaje
V mobilní aplikaci nebo ve webovém prohlížeči si otevřete záložku Můj účet → Nastavení účtu. Zde můžete upravit vaši emailovou adresu, telefonní číslo a jméno kliknutím na ikonku tužky.
Pokud měníte jméno, je potřeba ho změnit také v záložce Další pacienti, kde máte svůj pacientský profil (právě tyto údaje se totiž zobrazují lékaři, když ho kontaktujete).
Pokud chcete změnit údaje pacienta, například rodné číslo, pojišťovnu apod., uděláte to na stejném místě, tedy v záložce Další pacienti.
Zapomněl/a jsem heslo, co mám dělat?
Na stránce https://my.medevio.cz/prihlaseni zadejte svůj email a pokračujte kliknutím na Nemohu se přihlásit. Přijde vám ověřovací email s odkazem na vytvoření nového hesla.
Jak si mohu změnit heslo?
Odhlašte se z aplikace Medevio. Pak zadejte svůj email do formuláře na stránce https://my.medevio.cz/prihlaseni a pokračujte kliknutím na Nemohu se přihlásit. Přijde vám ověřovací email s odkazem na vytvoření nového hesla.
Omylem jsem si vytvořil/a dva účty. Co s tím?
Každý účet se z bezpečnostních důvodů pojí s emailem i mobilním číslem, a obojí může být použito jen jednou. Může se stát, že si omylem vytvoříte nový účet kvůli překlepu v emailu, nebo zadáte jiný email, ale vaše mobilní číslo zůstává spojené s emailem, který jste zadali jako první.
Pokud máte omylem vytvořené účty dva, existuje jednoduché řešení. Napište nám prosím na email poradime@medevio.cz informaci, o jakou emailovou adresu a telefonní číslo se jedná, a my tento problém snadno vyřešíme.
Jaký je rozdíl mezi uživatelem a pacientem?
Uživatel je ten, kdo vytvořil účet v Medevio. Aby mohl kontaktovat lékaře, musí uživatel do svého účtu přidat pacienta. Pacient vyplní osobní údaje, aby lékař věděl, kdo ho kontaktuje.
Jak mohu do svého účtu přidat další pacienty, například rodinné příslušníky?
V mobilní aplikaci nebo ve webovém prohlížeči si otevřete záložku Můj účet → Nastavení účtu. Pak klikněte na Další pacienti a pokračujte na + Přidat dalšího pacienta.
Jak změním jazyk aplikace v telefonu?
iOS: Mobilní aplikace přebírá automaticky jazyk telefonu. Máte ale možnost to v nastavení změnit.
Nastavení –> najděte aplikaci Medevio –> Jazyk.
Pokud by v nastavení nebyla možnost Jazyk, je nutné napřed mezi jazyky telefonu druhý jazyk přidat.
Android: Mobilní aplikace přebírá automaticky jazyk telefonu. Android bohužel neumožňuje změnu.
Jak si mohu lékaře do svého účtu uložit?
Ordinace lékaře se vám do seznamu vašich lékařů v účtu Medevio uloží automaticky ve chvíli, kdy mu odešlete první požadavek.
V nabídce zůstávají také lékaři, které jste si v poslední době v nabídce vyhledali a u nichž jste si otevřeli detail Medevio profilu.
Jak mohu lékaře smazat ze svého účtu?
Po přihlášení do aplikace Medevio v záložce Moji lékaři klikněte na Upravit → Odebrat u lékaře, kterého ve svém účtu nadále nechcete. Potvrďte odebrání a klikněte nahoře na Hotovo.
Kde najít anamnézu a jak funguje?
Více informací naleznete zde: https://www.medevio.cz/napoveda/anamneza-pacienti
Průkaz pojištěnce v Medevio - jak nahrát?
Jděte do (Můj) Účet => Pacienti a vyberte pacienta, ke kterému chcete kartičku nahrát. V sekci Průkaz pojištěnce klikněte na Nahrát průkaz. Následně zvolte, zda chcete nahrát existující soubor nebo průkaz vyfotit/naskenovat.
Po úspěšném nahrání se tlačítko změní na Zobrazit průkaz.
Potažením tlačítka doprava máte možnost průkaz smazat nebo upravit.
Komunikace a požadavkyNemohu si vybrat termín objednání v kalendáři. Proč?
Každý lékař si sám volí, zda k danému požadavku přidá také možnost, aby si pacient sám vybral termín. Každá ordinace funguje jinak. Někomu vyhovuje, když se pacienti sami objednávají, a někomu ne – to si určuje lékař podle sebe.
Proč nevidím konkrétní požadavek?
Požadavky, které má lékař na svém profilu k dispozici si určuje sám. V případě, že nemůžete nalézt požadavek, který potřebujete, doporučujeme využit požadavek Jiné, pokud jej má lékař k dispozici.
Jak odešlu přílohu lékaři?
Pokud chcete odeslat přílohu lékaři, musíte využít mobilní nebo webovou aplikaci v rámci požadavku. Skrze SMS/MMS to bohužel není technicky možné.
- Postup v již existujícím požadavku:
Otevřete Medevio, vyberte záložku Požadavky a klikněte na konkrétní požadavek. Vpravo dole máte možnost Přiložit soubor. - Postup při odeslání nového požadavku:
Jděte do záložky Moji lékaři a vyberte vašeho lékaře (otevřete jeho profil). Pak vyberte nějaký požadavek, který chcete odeslat. Vepište text, čeho se soubor týká, a klikněte na Přidat přílohu. Požadavek odešlete.
Kde naleznu zprávu, co mi lékař odeslal?
Zprávu od lékaře vždy dohledáte v detailu daného požadavku. Zaslaný požadavek můžete dohledat v mobilní aplikaci i na webu v záložce Požadavky — vyberete konkrétní požadavek.
Na webu zprávy naleznete v sekci komunikace a v mobilní aplikaci v bublinkové záložce komunikace
Poslal/a jsem požadavek, ale lékař mi zatím neodpověděl. Co mám dělat?
Dejte lékaři čas, určitě zareaguje v co nejkratší možné době, není potřeba ho znovu kontaktovat. Každý lékař pracuje jiným způsobem, odpověď většinou přijde do 24 hodin. Medevio slouží k řešení neakutních požadavků. Pokud máte nějaký urgentní problém, kontaktujte svého lékaře telefonicky nebo zavolejte rychlou záchrannou službu na telefonním čísle 155.
Kde naleznu své zadané požadavky?
Všechny své zadané požadavky, ať už aktivní či vyřízené, naleznete v sekci → Požadavky.
Jak funguje videohovor v rámci požadavku?
Videohovor se k události automaticky přidá a je přístupný v detailu požadavku pod datem události. Pozor: Odkaz je k dispozici až 10 minut před začátkem události a připojujete se přímo v Medevio.
Co se stane, když nedokončím platbu a nezaplatím za placený požadavek?
Pokud je u požadavku lékaře povinná platba, musí být zaplacena, aby k lékaři tento požadavek dorazil. Lékař vidí požadavek včetně případné komunikace (zpráv) v něm pouze v případě, že je zaplacený.
Požadavek v aplikaci svítí v sekci "neměli byste přehlédnout".
Pokud se jedná o termín v kalendáři a nedojde k zaplacení do 30 minut, událost se zruší a pacientovi přijde SMS/notifikace o zrušení události:
Dobrý den, rezervace termínu přes Medevio byla zrušena, protože nedošlo ke včasné úhradě poplatku za požadavek. Nejprve prosím zaplaťte, poté si budete moci vybrat nový termín.
Poté pacient požadavek stále vidí, ale událost je již jako zrušená – má možnost vybrat si nový termín, ale pokud nezaplatí, opakuje se znovu 30 minut limit s expirací. Jakákoliv komunikaci v požadavku ale není viditelná lékaři, dokud nedojde k zaplacení.
Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás na emailu poradime@medevio.cz
Nemohu si vybrat termín objednání v kalendáři. Proč?
Každý lékař si sám volí, zda k danému požadavku přidá také možnost, aby si pacient sám vybral termín. Každá ordinace funguje jinak. Někomu vyhovuje, když se pacienti sami objednávají, a někomu ne – to si určuje lékař podle sebe.
Proč nevidím konkrétní požadavek?
Požadavky, které má lékař na svém profilu k dispozici si určuje sám. V případě, že nemůžete nalézt požadavek, který potřebujete, doporučujeme využit požadavek Jiné, pokud jej má lékař k dispozici.
Jak odešlu přílohu lékaři?
Pokud chcete odeslat přílohu lékaři, musíte využít mobilní nebo webovou aplikaci v rámci požadavku. Skrze SMS/MMS to bohužel není technicky možné.
- Postup v již existujícím požadavku:
Otevřete Medevio, vyberte záložku Požadavky a klikněte na konkrétní požadavek. Vpravo dole máte možnost Přiložit soubor. - Postup při odeslání nového požadavku:
Jděte do záložky Moji lékaři a vyberte vašeho lékaře (otevřete jeho profil). Pak vyberte nějaký požadavek, který chcete odeslat. Vepište text, čeho se soubor týká, a klikněte na Přidat přílohu. Požadavek odešlete.
Kde naleznu zprávu, co mi lékař odeslal?
Zprávu od lékaře vždy dohledáte v detailu daného požadavku. Zaslaný požadavek můžete dohledat v mobilní aplikaci i na webu v záložce Požadavky — vyberete konkrétní požadavek.
Na webu zprávy naleznete v sekci komunikace a v mobilní aplikaci v bublinkové záložce komunikace
Poslal/a jsem požadavek, ale lékař mi zatím neodpověděl. Co mám dělat?
Dejte lékaři čas, určitě zareaguje v co nejkratší možné době, není potřeba ho znovu kontaktovat. Každý lékař pracuje jiným způsobem, odpověď většinou přijde do 24 hodin. Medevio slouží k řešení neakutních požadavků. Pokud máte nějaký urgentní problém, kontaktujte svého lékaře telefonicky nebo zavolejte rychlou záchrannou službu na telefonním čísle 155.
Kde naleznu své zadané požadavky?
Všechny své zadané požadavky, ať už aktivní či vyřízené, naleznete v sekci → Požadavky.
Jak funguje videohovor v rámci požadavku?
Videohovor se k události automaticky přidá a je přístupný v detailu požadavku pod datem události. Pozor: Odkaz je k dispozici až 10 minut před začátkem události a připojujete se přímo v Medevio.
Co se stane, když nedokončím platbu a nezaplatím za placený požadavek?
Pokud je u požadavku lékaře povinná platba, musí být zaplacena, aby k lékaři tento požadavek dorazil. Lékař vidí požadavek včetně případné komunikace (zpráv) v něm pouze v případě, že je zaplacený.
Požadavek v aplikaci svítí v sekci "neměli byste přehlédnout".
Pokud se jedná o termín v kalendáři a nedojde k zaplacení do 30 minut, událost se zruší a pacientovi přijde SMS/notifikace o zrušení události:
Dobrý den, rezervace termínu přes Medevio byla zrušena, protože nedošlo ke včasné úhradě poplatku za požadavek. Nejprve prosím zaplaťte, poté si budete moci vybrat nový termín.
Poté pacient požadavek stále vidí, ale událost je již jako zrušená – má možnost vybrat si nový termín, ale pokud nezaplatí, opakuje se znovu 30 minut limit s expirací. Jakákoliv komunikaci v požadavku ale není viditelná lékaři, dokud nedojde k zaplacení.
Pokud si nevíte rady, kontaktujte nás na emailu poradime@medevio.cz
Byl tento článek užitečný?
To je skvělé!
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Je ním líto, že jsme vám nepomohli
Děkujeme Vám za zpětnou vazbu
Zpětná vazba odeslána
Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit